Manuele therapie

Wat is manuele therapie?

manuele therapie bij Fysiomobilae

Het doel van manuele therapie is uw houding en bewegingen te verbeteren, door uw gewrichten beter te laten functioneren. Om dit doel te bereiken kan de manueel therapeut verschillende specifieke technieken toepassen gericht op uw gewrichten. U zult de effecten vaak direct merken. De pijn neemt af en u heeft meer bewegingsvrijheid.
    Naast het toepassen van manuele technieken zal de behandeling bestaan uit het geven van advies en instructies ten aanzien van houding en beweging. Daarnaast zal er door de manueel therapeut, of door een collega fysiotherapeut, oefeningen aangeboden worden gericht op de beweeglijkheid en/of stabiliteit van de wervelkolom. Dit om ook klachten in de toekomst te voorkomen.

Voor welke klachten is manuele therapie geschikt?

• Hoofd- en nekpijn in combinatie met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom
    • Nek- en schouderklachten met uitstraling naar de armen
    • Lage rugklachten, al dan niet met uitstraling naar de benen
    • Hoge rugklachten, al dan niet in combinatie met rib- en borstpijn
    • Duizeligheid bij het bewegen van de nek, kaakklachten, al dan niet in combinatie met nekklachten.
    • Heupklachten, evt in combinatie met lage rugklachten.
    • Gewrichtsproblemen in de periferie (bijvoorbeeld, pols, elleboog, enkel of knie)
    • Overbelastingsklachten in de keten (bijvoorbeeld onderarm, elleboog, onderbeen, knie, heup/bil)
    • Baby’s met het KISS syndroom (manuele therapie bij KISS Syndroom)

Onze manueel therapeuten

Eric Voolstra

Chiel Koen

Maaike Scholten

Jan Willem ten Winkel

Pieter Gräper

Kim Stüwer

Ellen Koopman

Heleen Rozendaal

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken met een van onze manueel therapeuten? Neem dan gerust eens contact met ons op.