Shockwave

Shockwave voor chronische pijnklachten

Shockwave is een effectieve schokgolftherapie. Deze behandelmogelijkheid wordt ingezet wanneer u chronische pijnklachten heeft en deze ook na diverse andere behandelingen blijft aanhouden. Tennisarm, golferselleboog, hielspoor, achillespees, kniepijn, of schouderklachten zijn een aantal bekende vormen van chronische pijnklachten.

Na enkele Shockwave behandelingen al resultaat

Shockwave is een behandeling waarmee al na enkele behandelsessies een goed resultaat te bereiken is. Langdurige en hardnekkige blessures kunnen met behulp van speciaal ontworpen apparatuur effectief worden behandeld.

De therapie heeft een stimulerend effect op botgenezing en werkt helend bij chronische peesontstekingen. Zo worden de verhardingen in de pezen aanzienlijk minder en verdwijnen kalkafzettingen meestal helemaal, waardoor er weer ruimte ontstaat en onder andere de doorbloeding in de pees weer kan optimaliseren.

Literatuur over de werking van shockwave, vindt u hier.

shockwave fysiotherapie

Duur behandeling

Een Shockwave behandeling duurt kort, zo’n 10-15 minuten per sessie. De schokgolven verbeteren de stofwisseling en de bloedcirculatie in het pijngebied. Op die manier wordt het herstelmechanisme van het lichaam gestimuleerd. Shockwave heeft dus alles te maken met het activeren van de eigen genezingskracht van het lichaam.

Combinatie met oefentherapie

Shockwave wordt bij FysioMobilae altijd in combinatie met oefentherapie aangeboden om te spieren en pezen weer optimaal belastbaar te maken.

Voor meer informatie over shockwave neem contact met ons op.