EPTE

Wat is EPTE en hoe werkt het?

EPTE staat voor Percutane Electrolyse en is een vernieuwende behandelvorm voor de behandeling van chronische peesklachten. De behandeling wordt onder geleide van echo uitgevoerd, duurt kort, is efficiënt en opvallend effectief.

Tijdens een EPTE behandeling wordt een acupunctuur- of dry needle-naald onder echogeleiding naar de plek van de ontsteking gebracht. Door het EPTE apparaat, dat verbonden is met de naald, wordt met een lage intensiteit elektrische stroom toegediend. Dit zet een aantal chemische en fysiologische processen in gang die leiden tot weefselherstel.

Wat zijn de voordelen van EPTE?

De techniek stimuleert de eerste fase in regeneratie, die bij chronische peesklachten onvoldoende  is. De elektrolyse zet een ontstekingsreactie in gang die nodig is voor regeneratie van weefsel.

• Het beschadigde weefsel wordt direct behandeld.
    • Gezond weefsel wordt niet aangetast.
    • Groot slagingspercentage. Klinische studies en groeiende ervaring wijzen uit dat EPTE effectief is in een grote meerderheid van de peesontstekingen
    • U ervaart een klein prikje, dat nauwelijks of geen pijn doet.
    EPTE in een fysiotherapie behandeling bij FysioMobilae

Indicaties voor EPTE

Deze behandelmethode kan worden ingezet voor de behandeling van ontstekingen aan:

• Supraspinatuspees (schouderklacht)
    • Patellapees
    • Achillespees
    • Laterale epicondyle extensoren (tenniselleboog)
    • Plantaire fascia (hielspoor)

Combinatie met oefenprogramma

Een EPTE behandeling is niet een op zichzelf staande therapievorm. De behandeling combineren we met een daarop afgestemd oefenprogramma en andere behandelvormen zoals medical taping. Deze gecombineerde behandeling leidt vaak tot een aanzienlijke verbetering van de klachten.

Voor meer informatie over EPTE neem contact met ons op.