Medical taping

Medical Taping is een vorm van tapen, waarbij gekleurd tape wordt geplakt, als ondersteuning van de fysiotherapeutische behandeling. De elastische tape ondersteunt het spierstelsel en lichaamseigen genezingsprocessen.

Betere doorbloeding met Medical Taping

De elastische tape zorgt ervoor dat de opperhuid wordt opgetild, waardoor het volume van de tweede huidlaag met daarin de haarvaten groter wordt. Hierdoor ontstaat een betere doorbloeding, waardoor afvalstoffen sneller worden afgevoerd en voedingsstoffen sneller aangevoerd. Ook wordt door de liftende werking van de tape de druk op de zenuwen minder waardoor de pijn zal verminderen of zelfs zal verdwijnen.

Doordat de tape een aantal dagen kan blijven zitten op de huid, wordt het natuurlijke genezingsproces van het lichaam continue gestimuleerd. Hierdoor neemt de pijn af en treedt het herstel sneller in.

medical taping of curetape bij fysiotherapie

Behandeling van verschillende klachten

Medical Taping is geschikt voor de behandeling van zeer verschillende klachten:

• Slappe spieren op spanning brengen
    • Gespannen spieren rust geven
    • Spieren beschermen tegen overbelasting
    • Gewrichten beschermen
    • Pijn dempen
    • Ontstekingen reduceren
    • Lichaamshouding corrigeren
    • Lymfeoedeem verminderen
    • Klachten verminderen bij hooikoorts

Voor meer informatie hierover kunt u contact met ons opnemen.