Ademtherapie

Volgens de methode van Dixhoorn

Het dagelijks leven van veel mensen wordt gekenmerkt door spanningen en/of overbelasting. Spanningen die er vaak of langdurig zijn, kunnen als “normaal” ervaren worden. Symptomen kunnen zijn: een verhoogde hartslagfrequentie en bloeddruk, spierspanning en een moeizame ademhaling. De weerstand neemt af, je raakt uit balans en er kunnen gezondheidsklachten ontstaan, zowel lichamelijk als geestelijk. Met adem- en ontspanningstherapie leren mensen spanningen in het dagelijks leven herkennen en daar op een effectieve manier mee omgaan. De spanning- en stressklachten verminderen daardoor. Het welbevinden en het dagelijks functioneren verbeteren. Door de adem- en ontspanningstherapie te doen bevorderen mensen hun eigen gezondheid.

Hoe gaat het in zijn werk?

Samen met u wordt er gezocht een oorzaak voor uw klachten en naar de mogelijkheden om meer te kunnen ontspannen. In de praktijk van adem- en ontspanningstherapie wordt gewerkt met adem- en bewustwordingsoefeningen.
In 4 behandelingen wordt onderzocht of de klachten die iemand heeft, veroorzaakt zijn of verergerd worden door spanning. Aan de hand van de conclusie van het onderzoek wordt een behandelvoorstel gedaan.

Klachten kunnen zijn:

Gespannenheid, stressklachten, hyperventilatie, benauwdheid, kortademigheid of hoesten door een “verkeerde” ademhaling. astma, emfyseem, na  (long)operaties, Houdingsklachten: nek-. schouder-, rugklachten, ziekte van Bechterew, slechte stand van de rug. Angststoornis, paniek en fobieën
Hoofdpijn: spanningshoofdpijn, migraine
Chronische pijn en slaapproblemen
Buikklachten en bekkenbodem klachten
Chronische vermoeidheid en burn out

Fysio,- Psychosomatisch therapeut